لزوم استقرار نرم‌افزار ثبت مسافر در خانه‌مسافرهای خوزستان

سرپرست معاونت گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی خوزستان، استقرار نرم‌افزار ثبت مسافر در همه خانه‌مسافرهای استان را یک الزام برشمرد و تأکید کرد: «سامان‌دهی خانه‌مسافرها باید به‌صورت قانون‌مند انجام شود.»

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، پیمان نبهانی در جلسه سامان‌دهی خانه‌مسافرهای استان که بعدازظهر 29 تیرماه 1400 باحضور کارشناسان ارزیابی و نظارت بر تأسیسات گردشگری، عبدالحمید حرمتی رئیس اتحادیه تأسیسات اقامتی خوزستان، نمایندگان دو شرکت مجری سامانه خانه‌مسافر استان، نمایندگان ادارات میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان‌های دزفول و شوشتر و نماینده اداره‌کل نظارت بر اماکن عمومی خوزستان در محل اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان برگزار شد، نظارت بر تأسیسات اقامتی را موضوعی ضروری قلمداد کرد و افزود: «امروزه، خانه‌مسافرها به‌عنوان کوچکترین واحد اقامتی رسمی شناخته می‌شوند که شناسایی و سامان‌دهی آن‌ها باید براساس قانون و به‌صورت هدفمند انجام شود تا شاهد آسیب به دیگر مؤسسات اقامتی نباشیم.»

سرپرست معاونت گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی خوزستان، اجرای طرح سامان‌دهی خانه‌مسافرها را به لحاظ اسکان، امنیت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در حوزه گردشگری ضروری دانست و گفت: «نظارت و بازرسی از خانه مسافرها با همکاری اماکن نیروی انتظامی همچون گذشته ادامه خواهد داشت تا گردشگرانی که خوزستان را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب می‌کنند، رضایت از سفر را با خود به ارمغان ببرند.»

او با تأکید بر لزوم استقرار نرم‌افزار ثبت ورود و خروج و اقامت مسافر در همه مؤسسات اقامتی که با عنوان خانه‌مسافر فعالیت می‌کنند افزود: «نرخ‌گذاری خدمات اقامتی در خانه‌مسافر باید باتوجه به نوع و میزان خدمات قابل ارائه براساس درجه باشد و ظرفیت پذیرش برای هر واحد خانه مسافر نیز باید مطابق با استاندارد مشخص  و به مدیر واحد اقامتی ابلاغ شود و از پذیرش گردشگر بیش از حد مجاز نیز خودداری شود که این موارد در هنگام بازدید و بررسی میزان اقامت ثبت‌شده در نرم افزار و همچنین دوربین‌های نظارتی قابل کنترل هستند.»

عبدالحمید حرمتی رئیس انجمن حرفه‌ای تأسیسات اقامتی خوزستان نیز در این نشست با اشاره به شیوه نرخ‌گذاری خدمات عرضه‌شده به گردشگر عنوان کرد: «در همه خانه‌مسافرها، باید همه خدماتی که در یک هتل و دیگر تأسیسات اقامتی قابل ارائه است به مسافر عرضه شود و نرخ‌گذاری نیز بر اساس همان خدمات صورت گیرد.»

همچنین نماینده اداره‌کل نظارت بر اماکن عمومی استان نیز در این جلسه آمادگی این اداره‌کل را برای برخورد متناسب با فعالیت‌های واحدهای غیرمجاز و حتی پلمب واحدهای متخلف به شرط دریافت دستور قضایی اعلام کرد.

چگونگی جلوگیری از فعالیت غیرمجاز افرادی که بدون دریافت مجوز، به پذیرش مسافر اقدام می‌کنند، الزام معرفی ویزیتورهای تبلیغ‌کننده در فضای مجازی به معاونت گردشگری استان برای دریافت مجوز کسب و کار گردشگری در فضای مجازی، افزایش بازدیدهای دوره‌ای تلفیقی شرکت مجری، اداره میراث‌فرهنگی شهرستان و اماکن از واحدهای اقامتی، الزامات بیمه‌ای واحدهای خانه‌مسافر و دریافت بسته مناسب از خدمات بیمه‌ای بگونه‌ای که همه ریسک‌های موجود را پوشش دهد، از دیگر موضوعاتی بود که در این نشست بررسی شد.

انتهای پیام/

کد خبر 14000431478719

برچسب‌ها